introducció   |  Agraïments  |  organitza  |  email  | home
català  | castellano  | english  |  italiano
DRINK
FOOD
SHOPPING
ARCHITECTURE
| 76 CaixaForum
| 77 Casa Milà
| 78 CCCB
| 79 Dispensari antituberculós
| 80 Edificis Trade
| 81 FAD Convent dels Àngels
| 82 Fundació Miró
| 83 Jardí Botànic
| 84 Laberint d’Horta
| 85 L’illa Diagonal
| 86 MACBA
| 87 MNAC
| 88 Palau de Congressos
| 89 Palau Sant Jordi
| 90 Parc Diagonal Mar
| 91 Pavelló Mies van der Rohe
| 92 Plaça Països Catalans
| 93 Pont d’en Calatrava
| 94 Rambla de Mar
| 95 Sala de lectures de la UPF
| 96 Sant Pau del Camp
| 97 Santa Maria del Mar
| 98 Torre Agbar
| 99 Torre de Collserola
| 100 Vila Olímpica

Pavelló Mies van der Rohe


Marquès de Comillas, s/n
www.miesbcn.com
091 E
EL PAVELLÓ MIES VAN DER ROHE, SITUAT AL PEU DE LA MUNTANYA DE MONTJUÏC, ÉS EL PARADIGMA QUE ALLÒ INNOVADOR SUPERA LA SEVA PRÒPIA ÈPOCA. CONSTRUÏT COM UN HABITACLE EFÍMER PER ALBERGAR LA REPRESENTACIÓ ALEMANYA DE L'EXPOSICIÓ INTERNACIONAL DE BARCELONA EL 1929, VA SER DESMUNTAT L'ANY SEGÜENT PER NO TROBAR COMPRADOR. AMB LA SEVA RECONSTRUCCIÓ ENTRE EL 1983 I EL 1986, EL PAVELLÓ S'HA SOBREVISCUT A SI MATEIX. A LA REFLEXIÓ DE MIES VAN DER ROHE QUE “MENYS ÉS MÉS”, DESPRÉS DE VISITAR L'ESPAI, PODRÍEM AFEGIR QUE “RES ESTÀ DE MÉS QUAN TOT HI ÉS”.

Sobreviure's a si mateix
L'espai creat originalment per van der Rohe va ser reconstruït pels arquitectes Cristian Cirici, Fernando Ramos i Ignasi de Solà-Morales, segons els plànols de l'edifici que posseïa el MOMA de Nova York. Es tracta d'un edifici de gran transcendència per a l'arquitectura moderna. El pavelló va ser construït sobre un basament que dibuixa un plànol horitzontal. A partir d'aquí, les línies dels murs tracen perpendiculars a l'horitzontalitat del sòl, en ocasions constituït per una petita pantalla d'aigua que afavoreix el reflex de la llum, afer bàsic en un edifici on interior i exterior tenen un gran espai fronterer de trobada. El joc lluminós s'incrementa amb l'ús de pedra natural, un mur d’ònix, el marbre verd, l'acer inoxidable i els diferents tipus de vidre. En un dels dos estanys la sobrietat de les línies es trunca amb les sinuoses formes femenines de l'estàtua esculpida per Georg Kolbe. A l'interior, l'arquitecte alemany va tornar a sintetitzar amb grandiositat. Va crear la cadira Barcelona, que durant anys va ser la marca que va internacionalitzar el nom de la ciutat. La cadira Barcelona va ser una cabriola més en la creativitat i innovació de Van der Rohe que, el 1927, va dissenyar la seva primera cadira en suspensió per dotar un conjunt d'habitatges, la qual cosa va contribuir a l'èxit de les cadires de tub d'acer. Quan aquestes semblaven haver-ho dit tot, i que el mercat estava saturat, va crear la cadira Barcelona, en la qual va utilitzar perfil pla d'acer.
LA JOIA DE L’EXPOSICIÓ INTERNACIONAL DE 1929, ICONA DEL MINIMALISME EN ARQUITECTURA.UN DELS ESPAIS MÉS RELAXANTS DE LA CIUTAT. SITUAT DAVANT DEL CAIXAFORUM, PER A L’ACCÉS PRINCIPAL DEL QUAL ARATA ISOZAKI ES VA INSPIRAR EN EL PAVELLÓ.
Telf. 93 423 40 16 Metro L1 L3 Espanya Bus 13, 50, 55.


Passeig de Gràcia
>>>   1 i 2
Barri Gòtic
>>>   3
El Born (La Ribera)
>>>   4
El Raval
>>>   5
Montjuïc
>>>   6
Diagonal
>>>   7
Turó Parc
>>>   8
Tibidabo
>>>   9